söndag 14 november 2010

Year End Function 2010

Min tur att få fredagsöl.

Hela gänget från Bush Camp

Japp, tillbaka till Bush Camp på Koro Koro Lodge med Fredriks kollegor. Eftersom jag släppte av våra gäster på Tambo på förmiddagen och tvättat och fixat hemma, var jag mycket trött på kvällen. Fredrik ville så gärna åka på fredagen och mitt villkor var att bara få sitta och slöa i en stol hela kvällen och att han skulle vara den ansvarsfulle föräldern! Det slutade ändå med att jag tog Elle till sängs och kollapsade själv.

Lördagen skulle spenderas vid poolen. Elle badade länge men började vid halv tio på morgonen klaga på magont. Jag trodde hon var hungrig och laddade med yoghurt och frukt men efter en stund kom världens kräka och stackars Elle såg mycket ynklig ut. Vi fick tag på immodium och sedan åkte vi hem och vilade. Huset var olidligt varmt men jag hittade en fläkt och lade Elle i draget. Det visade sig vara över 40 grader ute i bushen.

Efter vilan piggnade lilltjejen till och ville bada, det ville jag också. Det blev mer badande. På kvällen senare var dags för mat, "spit braai" det grillades lamm på spett med diverse tillbehör. Det var mycket trevligt. Vi har lärt känna några av Fredriks kollegor väldigt bra och trivs i deras sällskap. Så årets function var mycket trevligare än förra året. Elle och Adrian (sonen till kollegan) lekte otroligt bra så trots kräksjukan tror jag att Elle haft en bra helg.

Fredrik ville vara kvar en stund och vårt Bush Camp låg en kilometer ifrån. Jag agerade taxi, när Elle somnat åkte jag och hämtade Fredrik. Jag är egentligen inte mörkrädd men att vara ute i ingenstans där det inte finns en enda lampa, blev jag lite darrig och satte på Elles Bamseskiva i spelaren. "Heja Bamse, starkast utav alla"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar