lördag 27 februari 2010

Rhino & Lion Park

Det kallas ju trots allt Lion and Rhino Park.

Ett besök på restaurangen och fick träffa en av stammisarna.

Oh, Eddie, Star of the Day!

De är så gosiga.

En lycklig Jennie.

På lördagen åkte vi till Rhino och Lion park för att träffa mera djur. som om vår resa nyligen inte avskräckt oss. Men nu var de ju i miniatyrform, lejonen alltså. Vi ville ju klappa lejon och andra fräcka katter.

Lejonungarna var åtta veckor gamla och helt gudomliga. Man fick klappa och hålla och jag var i himlen. Inte nog med det, man fick klappa en fullvuxen gepard. Han heter Eddie, är fem år och otroligt vacker. Han spann medan jag körde mina fingrar genom hans päls på ryggen. Han var så lugn och njöt av allt klappande och kelande. Här kommer lite bilder på diverse djur vi såg i parken! Helt klart värt ett besök... jag kan nog tänka mig flera.

3 kommentarer:

  1. Visst är det häftigt att klappa och komma alla kattdjur så nära.. Vi var där i December... det är ju föööör härligt att klappa Eddie och lejonungarna..! Vill helt klart dit igen! =)
    Kram Lindah

    SvaraRadera
  2. Ja, du ser väl vilket lyckligt smajl jag har! Nu kanske vi även tar in en liten huskatt och blir fosterföräldrar.

    Sen har vi vår road trip ner till Garden Route som också går i djurtema! Game drives, high tea with elephants, wolf sanctuary, eagle encounters och valsafari i Plettenberg. Det blir nog bra med lite cityliv tillbaka i stockholm sen! :)
    Definitivt ska det bli skönt med lägenhet, hus kräver mycket mer jobb - saker går sönder och kräver underhåll hela tiden!!!

    Kramar från Jennie

    SvaraRadera
  3. Jag klappade en gepard som var mitt inne i sin eftermiddagskoma. Det var inte riktigt så spännande, lejonungarna var ju grymt söta!

    SvaraRadera